GRAFOMOTORYKA i TABLETY
Wykorzystując do pracy na tablecie rysik, dziecko ćwiczy grafomotorykę!
Wadą programów komputerowych wykorzystujących interfejs użytkownika oparty o dotyk i gesty oraz urządzeń wskazujących typu mysz, jest pomijanie w ćwiczeniach umiejętności grafomotorycznych. W przypadku aplikacji sterowanych dotykowo, ten mankament można usunąć wyposażając dziecko w rysik.
Rozwiązywanie ćwiczeń z jego pomocą nie tylko pozwala odeprzeć zarzut formułowany przez technologicznych sceptyków, ale wprowadza elementy grafomotoryki również do ćwiczeń czy zabaw, które nawet w wersjach niekomputerowych tych elementów nie uwzględniały np. gdy wskazywanie prawidłowej odpowiedzi na tablecie wymaga przeciągania obiektu w odpowiednie miejsce i jest realizowane za pomocą prawidłowo trzymanego rysika (zgadywanka niekomputerowa może w ogóle nie angażować rąk dziecka, co przecież zazwyczaj nie stanowi podstawy do formułowania zarzutów).
Nie tylko rysik wychodzi naprzeciw postulatom obecności tzw. małej motoryki w ćwiczeniach rozwojowych i terapeutycznych. Bardzo przydatną funkcją niektórych programów jest możliwość drukowania wybranych zadań. Materiały, z którymi dziecko pracowało w wersji komputerowej, można wydrukować do kolorowania czy wypełniania lub, po pocięciu, zestawiania.